Zatrzymywanie wody w organizmie

Opuchnięte nogi, obrzęki niewiadomego pochodzenia, nagły wzrost wagi, zmęczenie, nabrzmiałe kostki, uczucie ciężkości – któreś z tych dolegliwości brzmią znajomo? To najprawdopodobniej zatrzymywanie wody w organizmie. Poniżej dowiesz się nieco więcej o  objawach oraz sposobach na pozbycie się nadmiaru wody z organizmu.

Objawy – zatrzymywanie wody w organizmie

Pierwszym sygnałem, który powinien wzbudzić nasze zaniepokojenie jest:

  • pojawienie się opuchlizny na oczach tuż po przebudzeniu,
  • wzrost masy ciała (pomimo odpowiedniej diety),
  • obrzęki na nogach oraz rękach,
  • uczucie ciasnoty w butach po całym dniu,
  • napuchnięty żołądek.

Wspomnianym objawom mogą towarzyszyć także: zmęczenie, obniżenie koncentracji, rozdrażnienie, bóle głowy i uczucie ciężkości.

Aby sprawdzić czy Twoje ciało zatrzymuje wodę wystarczy, że naciśniesz kciukiem na stopy, kostki lub łydki – jeśli na skórze pojawi się wgniecenie wówczas masz do czynienia z obrzękiem. Warto skonsultować się ze specjalistą, który rozpozna źródło problemu. 

Sposoby – zatrzymywanie wody w organizmie

Na szczęście, tak jak w przypadku niemal każdej innej dolegliwości, istnieją sposoby na pozbycie się nieproszonego gościa, który choć z pozoru wydaje się nieszkodliwy, to jednak ma duży wpływ na stan zdrowia i samopoczucie.

  • Ruch to zdrowie

Liczy się dosłownie każdy krok – zamień autobus na krótki spacer i zobacz jak poprawia się Twoje samopoczucie. Wystarczy tylko 30 minut dziennie, by zatrzymywanie wody w organizmie stało się przeszłością. Aktywność fizyczna pozwala na szybsze pozbycie się nadmiaru soli i toksyn z organizmu poprzez wydalenie ich z potem.

  • Grunt to porządne nawodnienie – zatrzymywanie wody w organizmie zioła

I nie chodzi tu wyłącznie o wodę – pomocną dłoń do wszystkich osób, którym zatrzymywanie wody w organizmie nie daje spokoju wyciągają ziołowe napary. Pokrzywa zwyczajna, pietruszka, perz właściwy, czy mniszek lekarski to naturalni sprzymierzeńcy walki z zalegającymi w organizmie płynami, które powodują obrzęki.

  • Zapomnij o przetworzonej żywności i soli

Chipsy, konserwy, marynaty, gotowe dania, zupki i sosy, tłuste mięsa, ser żółty – najwyższa pora pożegnać się z tym gronem. Niezdrową sól zamień na zioła i inne aromatyczne przyprawy, a do diety włącz świeże warzywa i owoce, które stanowią cenne źródło błonnika usprawniającego procesy trawienne.

  • Pozwól sobie na chwilę relaksu

Konkretnie chodzi o masaż – zatrzymywanie wody w organizmie w ciąży, zatrzymywanie wody w organizmie hashimoto? Wystarczy, że 2-3 razy w tygodniu poświęcisz 15 minut na masaż – koliste ruchy połączone z delikatnym uciskaniem skóry usprawnią krążenie limfy, przyspieszą usuwanie nagromadzonego płynu i poprawią wygląd skóry.  

  • Zadbaj o odpowiednią dawkę snu

Dobra wiadomość dla wszystkich śpiochów – po raz kolejny okazuje się, że sen jest ważny! Odpowiednia ilość odpoczynku wpływa na gospodarkę hormonalną organizmu. Jest to o tyle ważne, że brak równowagi hormonalnej może doprowadzić do zatrzymywania wody.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *